facebook-76658_150

Du kan holde kontakt og sikre mersalg hos eksisterende kunder samtidig som dine trofaste kunder kan hjelpe til med å markedsføre din bedrift. Når en kunde er fornøyd med ett kjøp av ditt produkt eller tjeneste vil han eller hun mest sannsynlig fortelle det til en venn eller tre. Når en kunde eller en annen som følger din bedrift på Facebook ser noe de liker og trykker dele på noe som du har lagt ut, vil de dele dette med flere hundre venner. Hvis 10 stykker som har 200 venner hver gjør det så har de markedsført deg for 2 000 potensielle kunder. Det som er spesielt med denne type markedsføring er at den blir veldig troverdig når den ikke kommer fra en bedrift som skal markedsføre seg selv men heller kommer fra en person som de kjenner, stoler på og ikke har noe å tjene på å vise frem produktet eller tjenesten.

Man kan også legge ut annonser på Facebook. Dette er en rimelig måte å annonsere på og det er veldig lett å måle hva man får for pengene. Facebook kan dokumenter hvor mange som ser, deler, liker, og klikker på linken som er i annonsen. Annonsene kan gjøres effektive ved at man retter de mot din bedrifts målgruppe. Det finnes teknikker for å få en målrettet og treffsikker annonse som skarper masse trafikk for lite penger. Dette krever kontinuerlig måling og analysering av annonsen noe som krever tid og kompetanse.





Ditt navn

Din e-postadresse (obligatorisk)

Tema

Din melding